Je screensaver als wallpaper

Ookal vind ik persoonlijk de standaard bruine achtergrond van Ubuntu wel erg mooi, niemand zal ontkennen dat hij wel een beetje simpel is. Nu kan je de achtergrond van je systeem natuurlijk vervangen door een leuke dame, auto whatever.. maar het wordt natuurlijk helemaal leuk als je achtergrond zou bewegen!

Note: LET op! dit werkt niet als je Compiz Fusion (of een andere 3d windowmanager zoals Beryl/Compiz) draait.

Je kan namelijk erg makkelijk de achtergrond van je systeem vervangen door  een standaard screensaver uit Ubuntu. Voor de Matrix screensaver doe je het volgende:

gconftool-2 –type bool –set /apps/nautilus/preferences/show_desktop false /usr/lib/xscreensaver/glmatrix -root

Je kan ipv. de Matrix screensaver elke willekeurige screensaver gebruiken door “glmatrix” te vervangen door de sceensaver naam van jou keuze.

En dan het resultaat:

Geanimeerd bureaublad

 

 

2 comments so far

  1. beeman on

    Als ik dit commando uitvoer krijg ik de volgende melding:

    $ gconftool-2 –type bool –set /apps/nautilus/preferences/show_desktop false /usr/lib/xscreensaver/glmatrix -root

    Error while parsing options: Unknown option -root.
    Run ‘gconftool-2 –help’ to see a full list of available command line options.

    Momenteel draai ik op Ubuntu 7.04…

  2. mount on

    Ik had het hier wel werkend met de bovenstaande commando’s, ik zal er morgen even naar kijken. (werkt hij wel zonder de toevoeging -root ?)


Geef een reactie

