Vooruitblik

Vooruitblik in meerdere opzichten. Ten eerste wil ik alvast een kort overzicht geven van de dingen die komen gaan want er staat veel in de planning. Zo wil ik het enorm handig programma TimeVault bespreken. Ook kan je nog een aantal artikelen over netwerk en remote desktop verwachten. Er zal een lijstje gemaakt worden met de door mij meest gebruikte en best gewaardeerde linux software. En om alvast een kleine vooruitblik te kunnen geven op de aankomende nieuwe versie van Ubuntu heb ik vandaag de Gutsy Gibbon Tribe 5 (de beta zeg maar) cd alvast gedownload. Ik hoop vanavond nog even tijd te hebben om het op een stukje harddisk van m’n laptop te kunnen installeren en eens te bekijken welke verbeteringen er nu al doorgevoerd zijn. Voor mij als laptop gebruiker zou een betere standby/hibernate functie wel erg welkom zijn maar gezien de enorme berg hardware die daarvoor ondersteund moet zijn ben ik bang dat dat nog wel even op zich zal laten wachten. Ik hoop rond het einde van de week meer te kunnen vertellen over de nieuwe release.

1 comment so far

  1. mount on

    Gusty Gibbon Tribe 5 staat op de schijf. Eerste impressie: Aantal erg goede verbeteringen t.a.v. Feisty. Vooral monitor en dualmonitor instelmogenlijkheden, standby functie e.d. zijn nog niet getest.


Geef een reactie

