Wine Doors – Package Management For Wine Apps

Wine laat je zoals je misschien wel weet Windows programma’s draaien op je Linux systeem. Maar dan moet je wel via de Windows weg installeren… Dus .zip downloaden, .exe aanklikken en dan de hele setup door… Kan dat nu niet anders hoor ik je denken en jawel hoor de makers van Wine Doors hebben er iets op gevonden. Je Windows applicaties in Wine net zo installeren als je binnen Ubuntu gewend bent. Daarbij brengt Wine Doors een leuke lijst aan software met zich mee van Dreamweaver 8 tot Call of Duty 2 dus voor iedereen die wel eens wat windows programma’s wil draaien maar geen zin/kennis heeft om het aan de gang te krijgen is dit misschien wel de ideale oplossing.

wine doors

Download:

http://www.wine-doors.org/releases/wine-doors_0.1-1_all.deb

4 comments so far

  1. Douwe Ikkuh on

    Cool! Ik ben al eeuwen aan het zoeken naar iets als dit =D

  2. osiris on

    Heel even dacht ik dat de spelletjes getoond in Wine Doors werden gedownload (trails) en geinstalleerd. Maar helaas, het vraagt om de CD van betreffende spel.

    Overige software maken gebruik van AutoHotKey voor installatie. Een oude bekende voor mij, welk ook zo nu en dan kuren heeft. Met name syntax fouten laten AutoHotKey scripts welk op .ahk eindigen Wine Doors vast lopen. Kwestie van tijd 😉

    Dit kan een geduchte concurrent worden voor Virtulisatie software.

    Ik heb na 2 jaar nog maar 1 hardware niet aan de praat gekregen, namelijk LightScribe DVD-brander. Eerst had ik een te langzame PC en nu met amd64 is er geen GUI lightscribe software. Misschien dat Wine Doors zal helpen.

  3. Dave on

    Ik snap niet hoe ik het moet installeren…
    er kkomt iets van pakketinstallatie, dan is eht klaar en vind ik het niet terug
    ik weet gwn niet hoe ik ook maar IETS moet installeren met linux

  4. Jarige on

    Is het ook mogelijk dit programma aan Software Sources toe te voegen zodat het zichzelf automatisch update?


Geef een reactie

