Beryl + Compiz = Compiz Fusion

Uiteraard is het iedereen wel bekend dat Microsoft de eye-candy van Vista niet onder stoelen of banken geschoven heeft.
Het ziet er natuurlijk ook allemaal wel leuk uit, maar gezien de eisen aan je systeem is het allemaal niet echt indrukwekkend.

Voor linux bestaat er ook al een flinke tijd twee opties om je desktop wat indrukwekkender te maken; Compiz en Beryl. Beryl is een afgeleiden van Compiz wat een tijdje z’n eigen weg gegaan is maar nu weer z’n krachten heeft gebundeld met de oorspronkelijke versie.
En de twee zijn samen verder gegaan als Compiz Fusion (ik zou liever gewoon voor de naam Fusion kiezen, maar dat ben ik).

Mocht je in Ubuntu Feisty al onder de indruk zijn van de (op Compiz gebaseerde) trillende vensters die er standaard in zitten dan moet je zeker eens het volgende filmpje bekijken…


Het wordt waarschijnlijk standaard vanaf Gutsy Gibbon… en eerlijk gezegt ben ik dan van mening dat zowel Windows als Mac OSx eindelijk ingehaald zijn door de grafische kracht van Linux. Of dit echt iets toevoegt weet ik niet, maar het zal zeker voor de nodige belangstelling zorgen wat natuurlijk nooit verkeerd is.

* Ik heb het maar meteen even geïnstalleerd op me laptop en dat ging best wel makkelijk. En grafisch is het en geweldig *

 Klik hier voor de installatie tutorial

1 comment so far

  1. Kevin on

    Dat is in een woord gewoon prachtig.
    Met alle respect voor Microsoft en Apple, wat zeg ik nu, fuck Microsoft, als ze hiernaar kijken moeten ze toch groen uitslaan van jaloezie.
    Enige vraag is nog, hoe zwaar zal je computer moeten zijn om dit te kunnen verdragen?


Geef een reactie

