Feisty op zowel de iMac als de Acer travelmate (en een server op de zaak)

Na een jaar met enkele tussen pauzes edgy thuis gebruikt te hebben ben ik sinds twee weken helemaal over gestapt op Feisty.

Ik moet zeggen dat dat helemaal geen verkeerd besluit geweest is. De installatie is zo mogelijk nog makkelijker dan met Edgy (vooral omdat de (benodigde closed source drivers direct in te schakelen zijn). Hierdoor verlies je wel de grappige desktop effecten die vanuit Beryl en Compriz komen (helaas; ATI drivers) maar ik ben toch meer voorstander van simpel en snel. Ik draaide ook elke Windows versie met thema ’95 (tot en met Vista) dus dan is bruin en zowel een balk onder als boven al eyecandy genoeg 😉

Ook op mijn werk ging het installeren van Feisty op een oud servertje als een zonnetje. Grote voordelen daarbij zijn de lage kosten (het is gratis natuurlijk) en het feit dat virussen geen effect hebben op het systeem. Want bij een bedrijf dat de hele dag online is loop je natuurlijk wel het risico om hier en daar een keer iets binnen te krijgen wat je liever niet wil.
De server doet nu dienst als backup en fileserver waarbij elke dag alles keurig netjes gescand wordt op virussen voordat het keurig versleutelt naar de externe backup gestuurd wordt. Dit allemaal binnen een dag aan het werk gekregen zonder ook maar enige ervaring met beide onderdelen, mede door de enorme hoeveelheid support die er te vinden is op internet.

Na deze zeer positieve ervaringen vandaag besloten om de iMac (waar het allemaal mee begonnen is) ook maar eens van een Feisty install te voorzien.  Die CD is nu dan ook in de maak en ik verwacht dat voor 00:00 uur dit systeem ook weer keurig helemaal up-to-date zal zijn.

Een volledige review over Feisty met de verbeteringen komt er nog aan (na mijn recentelijk volledige overstap vanaf Vista heb ik genoeg vergelijkingsmateriaal).

No comments yet

Geef een reactie

