Zo weer een dag van ontdekking en verbazing achter de rug!

Vandaag had ik me voorgenomen eens aan de slag te gaan met de nieuw geinstalleerde uMac. Zeker omdat mijn laptop tijdelijk in reparatie is moet er ook gewoon nog gewerkt worden. Uiteraard heb ik al voldoende gewerkt met openoffice (wat ik eveneens in windows gebruik) maar vooral tegenover tekenprogramma’s die Illustrator moeten vervangen ben ik vrij sceptic. Maar een programma als Inkscape wil ik best wel een kans geven natuurlijk. Uiteraard ook even de wacom grafire ingeplugged en aan de slag.. dacht ik. Nu moet ik erbij zeggen dat het me wel verbaast dat de wacom direct werkt maar helaas is het een soort muisemulatie en niet de door mij geliefde verspringende muispointer. Gelukkig kwam ik na even zoeken hier een oplossing tegen en werkt het gek genoeg wel zoals het hoort… zou ik dan ooit toch het idee achter linux en gaan begrijpen 😉

Op dit moment heb ik eigelijk alles wat op de mac kan draaien ook goed draaien. Oke printen via het netwerk is net even iets trager dan je op een windowsbak mag verwachten en een externe geluidskaart wil nog niet aan de gang maar verder heb ik echt niet te klagen.

Al met al vandaag weer een hoop gelezen en geleerd. Ook stiekem al gelezen over de voors-en-tegens van Ubuntu draaien op een travelmate 8003… misschien ga ik die ook maar voorzien van een warm Ubuntu hart als hij terug komt van de service. De systeemstickers (4 stuks voor maar 88 eurocent geleverd door de mensen van system76 en het Nederlandse Ubuntu team) zijn in iedergeval al onderweg!

No comments yet

Geef een reactie

