Ubuntastic is van start!

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar ubuntastic is eindelijk een feit.

Een Nederlandstalige blog over een internationaal project.
Ubuntu Linux, naast dat het open source en dus gratis te gebruiken is bied het nog veel meer voordelen t.a.v. de bekendere besturingssystemen zoals Windows en Mac OSX.

Toen ik recentelijk genoodzaakt was om met een alternatief voor Mac OSX te gaan werken op mijn wat oudere maar nog steeds trouw werkende iMac heb ik besloten om Ubuntu een kans te geven. En ik moet zeggen het bevalt me erg goed, natuurlijk heb je de directe voordelen zoals voorgeinstalleerd en direct werkend openoffice pakket, geen last van virussen en elk half jaar een goede en gratis update. Maar mijn laptop was al langer uitgerust met openoffice en virussen/updates zijn op een windows systeem met wat inspanning ook best onder controle te houden.
Waarom dan toch zo’n voorstander van ubuntu en waarom een blog zal je denken?
Dat is eigenlijk vrij eenvoudig, naast de voor de handliggende voordelen bied ubuntu er nog veel meer.. goede aanpasbaarheid, stabiliteit en een enorme gebruikersgroep. Al is dat ook meteen de rede voor mij geweest om ubuntastic op te zetten, ik heb namelijk gemerkt dat er erg veel support en ondersteuning is maar dat die informatie over allemaal verschillende fora/nieuwssites en blogs verdeeld staat. Het leek mij interessant om informatie die ik verzameld heb hier te verzamelen.

Zoals gezegt ubuntastic gaat van start!

iMac wordt uMac!

No comments yet

Geef een reactie

